• BB

Sis municipis del Vallès veuran reduït el cost del transport públic dins la Metròpolis Barcelona

Desplaçar-se en transport públic entre bona part del Vallès Occidental i la resta de la Metròpolis Barcelona costarà el preu d’una sola zona tarifària a partir del 2019. L’1 de gener entra en vigor la tarifa plana metropolitana que reduirà el preu de trajectes i facilitarà el canvi d’hàbits de la ciutadania cap a una mobilitat més sostenible.

REDACCIÓ

@DIARIdelVALLES

Els municipis metropolitans del Vallès Occidental que es veuran beneficiats per aquesta tarifa plana metropolitana són Ripollet, Badia del Vallès, Montcada i Reixac, Sant Cugat del Vallès, Barberà del Vallès, Cerdanyola del Vallès i Castellbisbal. A aquests, s’hi sumen 12 municipis més del Baix Llobregat. Tots ells, tot i estar dins l’àrea metropolitana, formen part de la segona corona tarifària de l’ATM.

El nou sistema de tarifa plana impulsat per l’AMB, i aprovat per l’ATM, cobrirà així tota l’àrea metropolitana i farà efectiva una reivindicació històrica dels veïns i alcaldes de les localitats de la metròpolis que pertanyen a la segona corona tarifària.


La meitat de la mobilitat de la metròpolis té a veure amb el Vallès

Cada dia es produeixen 2 milions de desplaçaments a l’àrea metropolitana i en un 53% dels casos està involucrat el Vallès. Si bé és cert que els desplaçaments entre el Vallès i Barcelona són els més nombrosos, amb 581.000 viatges diaris, la xifra de mobilitat dins la mateixa comarca és molt semblant, 438.000. La implantació de la tarifa plana metropolitana a bona part de la comarca vallesana vol contribuir a impulsar l’ús del transport públic.

Antoni Poveda, vicepresident de Mobilitat i Transport de l’AMB, explica que la voluntat de l’ens amb la nova mesura és que “els 36 municipis que formen la Metròpolis Barcelona funcionin amb una única zona tarifària, amb les condicions de zona 1, amb el corresponent estalvi econòmic que això tindrà en el preu dels bitllets i dels títols de transport públic”.

“És un acord històric. Amb aquesta tarifa plana metropolitana, amb preu d’una zona, iniciem un recorregut per fer més accessible el transport públic”

Antoni Poveda vicepresident de mobilitat i transport de l’AMB




3,2 millons de ciutadans beneficiats

Així doncs, el proper gener, els gairebé 400.000 habitants d’aquests 18 municipis metropolitans de la segona corona i els 2,8 milions d’habitants de la primera, podran viatjar per tota l’àrea metropolitana de Barcelona amb el títol d’una zona.

La mesura “soluciona una situació anòmala”, ha explicat el director de Mobilitat de l’AMB, Joan Maria Bigas, perquè hi havia 18 municipis de l’àrea metropolitana tenien una tarifa diferent, “quan és incongruent perquè estan dins el continu de la metròpolis i tenen un transport de caràcter urbà”.



Anar a l’Autònoma, més barat

Un dels col·lectius que sens dubte es veurà beneficiat per aquesta mesura és la comunitat universitària de la Universitat Autònoma de Bellaterra (UAB). Així, anar a la universitat des des de qualsevol municipi metropolità costarà el preu de l’abonament d’una sola zona. Això vol dir que es podrà anar a l’autònoma amb la targeta T-10, amb un estalvi del gairebé el 50%, i en el cas de comprar la T-Jove, o la T-Trimestre, l’estalvi serà d’un 26%.

0 vistas

©2020   BUSINESS BARTERING · hola@businessbartering.es