• BB

Més mentalitzats per evitar el desaprofitament d’aliments al restaurants

#VallesEconomic

Les xifres sobre desaprofitament d’aliments al món són espectaculars. I ho són especialment en una planeta on al voltant de 800 milions de persones pateixen de fam.

En aquest marc cobren especial importància aquelles polítiques i accions que lluiten per evitar aquesta malversació d’aliments que potser són comercialment limitats però segueixen essent vàlids per alimentar-nos. Per això, les grans cadenes de supermercats apliquen protocols en productes, entre d’altres, amb data de caducitat propera. L’objectiu: reduir al màxim la quantitat d’aliments que es llencen.

Detectat aquest focus d’aliments malversats, un equip de desenvolupadors de Dinamarca van crear el 2016 l’app TooGoodToGo.

Evitem el desaprofitament: TooGoodToGo

Resulta evident que els locals de restauració no estan exempts de la corresponent responsabilitat en la gestió de les seves existències d’aliments. És totalment normal, ja que es realitzen compres segons previsions que a vegades poden no complir-se. Detectat aquest focus d’aliments malversats, un equip de desenvolupadors de Dinamarca van crear el 2016 l’app TooGoodToGo. L’aplicació mòbil ve a formar part d’aquelles que ofereixen menjar per recollir amb la peculiaritat que els seus preus són reduïts (al voltant d’una tercera part de l’import original), ja que es fan servir productes al límit de la seva validesa de consum.

El servei, que es va implantar amb èxit inicialment a Dinamarca i el Regne Unit, ja ha conquistat gairebé tota l’Europa occidental amb més de 5 milions d’usuaris i va arribar fa poc a Espanya, on compta amb més de 50 establiments que ofereixen productes a Madrid. Encara no hi ha cap negoci que ho ofereixi a Catalunya, però probablement serà qüestió de temps que els primers negocis es donin d’alta al servei.

L’avantatge pels establiments adherits és que permet donar sortida a molts aliments que d’altra manera es malgastarien (suposant una pèrdua) rebent una compensació econòmica mínima. A més el fet d’estar adherit no obliga a res: els negocis decideixen quan i quins productes posen a disposició dels compradors.

Des del seu lloc web s’afirma que d’aquesta manera, a més de crear un cicle alimentari més just en el qual no es llença menjar, s’aconsegueix reduir les emissions de CO2 relacionades amb el desaprofitament d’aliments (generalment relacionat al transport de les mercaderies que finalment no han estat aprofitades).

Per tal que el projecte sigui real es pretén que els negocis no posin a la venda productes “normals” sinó productes amb data de consum propera. No volen ser una JustEat més en el mercat. És per això que demanaran comentaris als usuaris per tal d’avaluar el servei i productes oferts pels establiments i així evitar que l’app sigui una porta d’entrada a la nova creació de menjar (que redundaria en la generació de més productes desaprofitats).

0 vistas

©2020   BUSINESS BARTERING · hola@businessbartering.es